Fsk-Åk 1

Internet - så funkar det! En illustrerad berättelse för lågstadiebarn som förklarar hur internet fungerar.

iiS Digitala lektioner finns många bra lektioner om Internet. Det är enkelt att filtrera så du hittar det som passar din elevgrupp.

En sagobok om källkritik för barnen

En lärarhandledning med fakta om barnens datoranvändning blandat med praktiska övningar och förslag på samtal, lekar och aktiviteter

Nosa på nätet! – ett mediekunnighetspaket som syftar till att öka mediekunnigheten bland barn i 5–8-årsåldern